T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KAĞITHANE - Hürriyet Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

 Bilim ve Teknolojiye ilgi duyan ve kendini geliştiren öğrencilerle kimya öğretmeni Nimet KALKAN tarafından kimya laboratuvarında fil dişi macunu deneyi yapıldı.

Mrt

2.dönem zümre toplantılarında Covid-19 sürecinde eğitim öğretimi etkileyen güncel konular ele alınarak aşağıdaki maddeler üzerinde durulmuştur.

-İnternete erişim ve teknolojik imkânlardaki yetersizlikler uzaktan öğrenmenin etkililiğini olumsuz etkilemiştir. TRT EBA TV üzerinden sunulan içeriklerin farklı sınıf seviyelerinde öğrenmeyi ne ölçüde destekleyebildiği, 

öğrenciler tarafından ne ölçüde izlendiği, ebeveynlerin çocuklarına ne ölçüde öğrenme desteği sağlayabildiği bilinmemektedir. 

-Okulların kapalı kalma süresinden dolayı yüzyüze eğitime geçildiğinde okula devam konusunda adaptasyon problemleri yaşanmıştır.

-Salgının ve sosyal izolasyon sürecinin öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini olumsuz etkilemiştir.

Covid 19 salgını sırasında uzaktan eğitim süreci bir çok öğrenci ve öğretmenin de ilk kez deneyimlediği bir öğrenme ortamı oldu. Bu süreçte evde olmaları öğrencilerde sanki tatildelermiş hissi uyandırdı bu duruma alışana kadar ( psikolojik olarak ve gerekli teknik donanımı edinme durumu )dersleri takip etme ve öğrenme süreçlerinde aksamalara neden oldu.

Türkiye'de umumî itibarla internet altyapısı ve hızı zayıf. Sadece uzaktan tedrisatta değil birçok yönden sorun.

-çocukların iyiden iyiye pc, tablet ve telefon gibi cihazlara entegre yaşar hale gelerek öz benlik ve şuurlarında ve de manevî hislerinde (yetişkinlerde olduğu gibi) körelme olması.

Fizikî yönden de obezite, sindirim sistemi ve sinir sistemi vd. rahatsızlıklarında artış görülmesi.

İnternet alt yapısı zayıf olan  yerlerde yaşayan  ve internete ulaşabilecek  maddi gücü bulunmayan öğrencilerin uzaktan eğitimlere katılamaması öğrenme kayıplarının oluşmasına neden olmuştur.

-Pandemi döneminde sınavın olmayışı öğrenci ve velide disiplini ve sorumluluk bilincini olumsuz yönde etkilemiştir.

-Pandenminin verdiği rahatlık öğrencide devamsızlığa yolaçarak velinin öğrenciyi takipsizliğine neden olmuştıur.

-Pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecinin öğrencide disiplin ve sorumluluk bilincinin olmaması nedeni ile öğrencinin yüz yüze eğitim sürecini etkilemiştir. 

-Covid-19 un oluşturduğu sağlık sorunları okula devam sürecini olumsuz yönde etkilemiştir.

-Covid-19 un küresel krizi nedeni ile  velilerde ekonomik çöküntülerin oluşu öğrencileri okula adapte etmede olumsuz etkilemiştir.Aynı zamanda göçlere sebep olmuştur.

-Pandemi dönemi öğrencinin evde kapalı kalması nedeni ile öğrenci içine kapanarak sosyal medya bağımlısı olmuş ve gelişimini olumsuz etkilemiştir.

-Pandemi dönemi veli duruma hazır olmadığından veli ve öğrenci arasında çatışma oluşarak veli öğrenciye gerekli eğitimi tam verememiştir.

Ock

 Rehberlik ve Psikolojik Danışman Sümeyye KAAN SELİM tarafından "Zaman Yönetimi" broşürü hazırlanarak öğrencilere dağıtıldı.

Nis

Kültür ve Edebiyat Kulübümüz Duvar Gazetelerini Güncellemeye Devam Ediyor.